2019 m. spalio 12 d. 18 val. (šeštadienis) – 12. 10. 2019 

Carol Robinson

"Elektroakustinė muzika birbynei" 

"New Music for Birbynė Acoustic and With Electronics"

(Prancūzija / JAV - France / USA)


„Mane domina viskas, kas susiję su garsu“ – teigia Paryžiuje gyvenanti amerikietė  kompozitorė ir klarnetininkė Carol Robinson, gerai žinoma šiuolaikinės eksperimentinės muzikos ir meno pasaulyje. Ji  groja prestižinėse pasaulio koncertų salėse, dalyvauja garsiausiuose tarptautiniuose festivaliuose (Wien Modern, Ars Musica, RomaEuropa, Archipel ir kt.), bendradarbiauja su įvairių sričių kompozitoriais, vaizdo menininkais, choreografais, teatralais, fotografais. Giacinto Scelsi, Mortonas Feldmanas, Luigi Nono, Eliane Radique, Phillas Niblockas ir kt. – tik keletas žymiausių XX a. eksperimentinės muzikos kompozitorių vardų, jų Carol Robinson atliktos muzikos įrašai susilaukė milžiniško susidomėjimo. Ji žavisi elektroninės muzikos  galimybėmis, tad ne vienas jos kūrinys sukurtas, derinant elektroniką ir akustinius garsus. Susidomėjimas garsu ją pastūmėjo kurti garsines instaliacijas,  skatinama noro išmėginti kuo  įvairiausias muzikines situacijas, kartu su Mike‘u Laddu, Dave‘u Randallu ir Dirku Rothbrustu ji subūrė alternatyvaus roko grupę „Sleeping in Vilna“. Multiinstrumentalistė, bene vienintelė užsienio atlikėja, į savo repertuarą įtraukusi ir lietuviškosios birbynės skambesį. „Garso percepcijoje yra kažkas kūniško, kažkas beveik integruoto į žmogaus psichiką“, apie savo pasirinkimą sako Carol Robinson, kuriant garsą ar eksperimentuojant su juo, birbynės tembras yra unikalus, netgi „chameleoniškas“, kas teikia galimybę garsais įvidujinti žmogaus būsenas.

Spalio 12 d. „Medynių“‘ 2019 klausytojams Carol Robinson parengė solinę 2 dalių programą „Elektroakustinė muzika birbynei“. Koncerte skambės šešios specialiai lietuviškajam instrumentui sukurtos Jürgo Frey‘jaus, Nadiro Vassenos, Janio Petraskevics‘iaus, Zado Moultakos ir pačios Carol Robinson kompozicijos, kurių kiekviena turi savo istoriją, nuotaiką, stilių. Atliekamą kūrinį lydės glaustas jį sukūrusio menininko komentaras.  Kūrybinio menininkų bendradarbiavimo vaisius – tai neįtikėtinas dramaturginis garsovaizdis, kurio trajektorija driekiasi per žmogaus patirties, jo būsenų, jausmų prizmę. Klausytojai turės progą išgirsti įvairialypę muziką, primenančią Šekspyro Makbetą ir jo iškankintą sielą po Dunkano mirties, niuansuotai birbynės įkūnijančias žmogiškas abejones bei sąžinės graužatį, ar lietuviškuoju instrumentu sukurtą horizonto, erdvės, pripildytos šnabždesių, lengvo vėjo bangavimo įspūdį.


  “I am interested in everything related to sound,” says Carol Robinson – an American composer and clarinetist living in Paris, well known in the world of contemporary experimental  music and art. She performs in prestigious concert halls all over the world, participates in prominent international festivals such as Wien Modern, Ars Musica, RomaEuropa, Archipel, collaborates with various composers, video artists, choreographers, theatre creatives, and photographers. She has also received accolades for recording compositions by the most famous experimental music composers of the 20th century such as Giacinto Scelsi, Morton Feldman, Luigi Nono, Eliane Radique, and Phill Niblock.

Carol Robinson is fascinated by the possibilities of electronic music and explores this by combining electronic and acoustic sound in her compositions. This fascination moved her to create sound installations. She also experiments with different genres and started an alternative rock band Sleeping in Vilna with Mike Ladd, Dave Randall, and Dirk Rothbrust. She is a multiinstrumentalist, and possibly the only performer, who is not from Lithuania, using Lithuanian birbynė in her repertoire. She says “there is something body-like and integral to the human psyche in the perception of sound” and when creating and experimenting with sound, the timbre of birbynė is unique, chameleon-like, and embodies the human condition.

Carol Robinson has prepared a solo 2-part programme New Music for Birbynė Acoustic and with Electronics for Medynės 2019 audience to enjoy on the 12th of October. The concert will consist of  six compositions created specifically for the Lithuanian instrument by Jürg Frey, Nadir Vassena, Jani Petraskevics, Zad Moultaka, and Carol Robinson herself. Each of these compositions has its own history, mood, and style and will be accompanied by its composer’s comment. Creative collaboration by the artists results in an unbelievable dramaturgical soundscape: its trajectory travels through the prism of the human experience, conditions, and emotions. The audience will have a chance to hear diverse music resembling Shakespeare’s Macbeth and his tortured soul after the death of Duncan,  birbynė embodying nuances of human doubt and remorse, creating impressions of the horizon, a space filled with whisper, sough of a breeze.

Koncerto vieta: Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerija                                                                                             P. Butlerienės g. 5, Marijampolė                                                                                                                                   Bilietų kaina renginio vietoje: 3.5 - 5 eurai

 Bilietus parduoda BILIETAI LT. Daugiau informacijos www.bilietai.lt


 

2019 m. spalio 20 d. 18 val. (sekmadienis) – 20. 10. 2019

"Gelminė melodija / Internal Melody"

Krzysztof Lenczowski – violončelė (cello)
Grzech Piotrowski – saksofonas (saxophone)
Jan Smoczyński – Hammondo vargonai (Hammond organ)
"Harry" Tomasz Waldowski – mušamieji (drums)

(Lenkija - Poland)

 

„Gelminė melodija“  – taip pavadintą koncertinę programą spalio 20 d (sekmadienį) pristatys džiazo ketveriukė iš Varšuvos.  Džiazinių improvizacijų gelmėse klausytojus žada panardinti 2014 m. Jazz Top forumo laureatas, vienas šios programos solistų, virtuoziškų kompozicijų autorius – Krzysztofas Lenczowskis  (violončelė), Grzegorzas Piotrowskis (saksofonas), 2012 m. vykusio „Pasaulio orkestro“ sumanytojas, subūręs grojančiais seniausiais instrumentais virtuozus iš viso pasaulio. Hammondo vargonais gros Janas Smoczyńskis, mušamaisiais – Tomaszas „Harry“ Waldowskis. Šių „garso alchemikų“ kompozicijos primena ne amerikietiškąją, o europietišką improvizacinės muzikos dvasią, pasižyminčią gyliu neapčiuopiamoje tamsoje. Išskirtinis šios programos bruožas – muzikantai atsisako bet kokių elektroninių efektų, garso moduliacijų, virtuoziškai išnaudodami akustines savo instrumentų savybes.

Koncerto vieta: Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerija                                                                                             P. Butlerienės g. 5, Marijampolė                                                                                                                                   Bilietų kaina renginio vietoje: 3.5 - 5 eurai

Bilietus parduoda BILIETAI LT. Daugiau informacijos www.bilietai.lt



2019 m. spalio 30 d. 18 val. (trečiadienis) – 30. 10. 2019

Išilginių fleitų kvartetas "Sirena" - Sirena Recorder Quartet 

Pia Loman, Karina Agerbo, Marit Ernst Bock, Pia Brinch Jensen

(Danija, Švedija - Denmark, Sweden)


 

Fleitininkių  kvarteto SIRENOS repertuaras apima išilginių fleitų gyvavimo, trukusio maždaug 600 metų, laikotarpį, pažymėtą  tik klasikinio ir romantiškojo judėjimų pertrūkio. Tačiau įpusėjus XX amžiui, kompozitoriai tarsi iš naujo atrado  išilginę fleitą ir pradėjo domėtis šio instrumento techninėmis galimybėmis, jas pritaikydami savo kūryboje. Dėl šios priežasties  senosios ir naujosios muzikos repertuarai, kuriuos taip entuziastingai ir spontaniškai savo virtuozišku atlikimu supina SIRENOS, yra tarsi  savitas pasakojimas nūdienos publikai. SIRENOS be jokių pastangų juda nuo ankstesnių muzikos laikotarpių prie šiuolaikinių kompozicijų, taip sudarydamos tarpusavyje sąveikaujančią visumą, įtraukdamos ir publiką, kuri tampa lygiai svarbi kaip ir pati muzika. Keturios muzikantės groja ne tik erdvėje, bet ir kartu kuria „choregrafiją“ – mimika, gestu ar judesiu sustiprindamos muzikinę kalbą. SIRENŲ muzikavimas pasižymi neįprasta koncertine forma ir suteikia klausytojams unikalią muzikinę patirtį.

Keturių išilginės fleitos atlikėjų – Pios Loman, Karinos Agerbo, Marit Ernst Bock ir Pios Brinch Jensen suburtas kvartetas pasižymi novatoriškumu ir neįprasta muzikine „choreografija“. Jungtinio švedų ir danų ansamblio atliekama muzika apima platų spektrą – nuo renesanso, baroko iki šių laikų kompozitorių kūrinių. Tad šis kvartetas ilgainiui buvo pripažintas  būtent dėl senosios ir naujosios muzikos interpretacijų. SIRENOS buvo įvertintos daugelyje muzikos festivalių Danijoje ir už jos ribų. Nuolatinis šio kvarteto narių bendradarbiavimas ir pastangos praplėsti repertuarą lėmė ir nesuskaičiuojamą daugybę koncertų Skandinavijoje, Votietijoje ir Anglijoje.  2000 m. kartu su švedų atlikėjais Sirenos išleido tarptautinių kritikų puikiai įvertintą kompaktinę plokštelę prestižinėje BIS įrašų kompanijoje.

SIRENA Recorder Quartet

The SIRENA recorder quartet is a prize-winning and innovative group consisting of Pia Loman, Karina Agerbo, Marit Ernst Bock and Pia Brinch Jensen. This Danish-Swedish quartet plays a repertoire ranging from Renaissance and Baroque to the music of our own time, and over the years it has been much acclaimed for its interpretations of both early and new music.

SIRENA has won prizes at numerous competitions in Denmark and abroad, and the long-standing collaboration between its members has resulted in countless concert engagements in Scandinavia, Germany and England. The quartet has invested a great deal of effort in expanding the repertoire of the recorder and consequently has a long series of first performances to its credit. Since 2000 SIRENA has been a recording artist with the Swedish label BIS, and the recordings have been widely praised in the Danish and international press.

Koncerto vieta: Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerija                                                                                             P. Butlerienės g. 5, Marijampolė                                                                                                                                   Bilietų kaina renginio vietoje: 3.5 - 5 eurai

Bilietus parduoda BILIETAI LT. Daugiau informacijos www.bilietai.lt


2019 m. lapkričio 9 d. (šeštadienis) - 10 d. (sekmadienis) 18 val.

"Retrotopija" Muzikinis teatro spektaklis 

"Retrotopia" Music Theatre Performance

(Lietuva, Nyderlandai, Lenkija - Lithuania, Netherlands, Poland)



Režisierius / Director: Sjaron Minailo (Nyderlandai - Netherlands)
Vaidina / Performing: Jūratė Onaitytė (Lietuva - Lithuania)
Šviesų menininkas / Lighting Designer: Maarten Warmerdam (Nyderlandai - Netherlands)
Ansamblis / Ensemble: Reversio
Darius Klišys
- birbynė (LT)
Marek Toporowski - klavesinas, vargonai (harpsichord, organ) (PL)
Robert Bachara - barokinis smuikas (baroque violin) (PL)
Tomasz Frycz - barokinė violončelė (baroque cello) (PL)

Teksto autorius / Script author: Sjaron Minailo

Vertimas iš anglų k. / translation: Diana Gancevskaitė, Neringa Klišienė

Režisieriaus asistentė: Diana Gancevskaitė

Projekto koordinatorė: Neringa Klišienė


Festivalio „Medynės“ 2019 programos ašis – muzikinio teatro spektaklio „Retrotopija“ premjera, įvyksianti lapkričio 9, 10 d.

Retrotopija

Visais istorijos tarpsniais žmones guodė mintis apie metą, kuomet viskas bus geriau. Kai dabartis atrodo nepatenkinama, žmonija stengiasi persikelti į vizijas apie ateitį. Pačioje XX a. pradžioje, vis dar vykstant industrinėms ir politinėms revoliucijoms, svajonės apie geresnę ateitį buvo visur esančios – ateities utopija buvo gyva politikoje, mene, literatūroje ir moksle.
Prabėgus šimtui metų, mūsų laikais, pasauliui vėl stojus akistaton su panašiais neramumais ir pavojais, didžioji žmonijos dalis, rodos, nebesivargina su utopijomis, o mieliau panyra į globalią Nostalgiją. Atrodo, absoliuti dauguma dabartį patiria kaip tiesiog tuščiavidurę, iškraipytą Auksinės praeities versiją. Arba, anot įvairių nūdienos politikų: „Grąžinkime _______ didybę“ / „Make _______ Great Again”.

„Retrotopija“ – muzikinis draminis vyksmas vienai aktorei ir keturiems muzikantams, kuriamas remiantis muzikiniu įvairių XVII a. ir XVIII a. kompozicijų koliažu. Šiuo pastatymu tiriama šiuolaikinė žmonijos padėtis – nuolatinis nepaaiškinamas nesaugumo jausmas ir augantis nerimas virsta ateities baime ir visa persmelkiančiu tikrovės vengimu, gręžiantis į praeitį. Šiame muzikiniame monologe legendinė lietuvių aktorė Jūratė Onaitytė įkūnija bevardę figūrą, įstrigusią laike tarp praeities ir ateities. Stengiantis paneigti neišvengiamą ateitį ir idealizuojant praeitį, jos dabartis tampa vis sunkiau pakeliama.

Šio scenos kūrinio pagrindas – sociologo Zygmundo Baumano knyga „Retrotopija“, kurioje jis aprašo kolektyvinės nostalgijos sąvoką įsivaizduojamai auksinei Retrotopijos praeičiai – utopijai, kuri yra ne nepažinioje idealioje ateityje, o žinomoje ir idealizuojamoje praeityje. Šis scenos vyksmas – vizualinė muzikinė skvarbios Baumano įžvalgos apie šiuolaikinį žmogaus būvį interpretacija.

Retrotopia

Throughout history humanity was driven by dreams of times when things would be better. When the present time feels insufficient humanity tries to escape into visions of the future. In the early years of the 20th century, as industrial and political revolutions were still taking place, dreams of a better future were everywhere – images of future utopia’s were present in politics, art, literature and science.  
In the current times, one hundred years later, when the world is facing similar turmoil and similar dangers, most of society does not seem to worry itself with utopia rather is being taken over by the feeling of global Nostalgia. The vocal majority seems to experience the present time as a mere hollowed down, corrupted version of a Golden past. OR as different Politian’s put it these days: “Make _______ Great Again”.

Retrotopia is a music theatre performance for one actress and four musicians, based on a musical collage of different compositions from the 17 and 18 century. The piece is an examination of a contemporary state-of-humanity in which an irrational constant state of insecurity and growing anxiety results in a fear from the nearing future and a powerful escapist regression to the past. In this musical monologue, legendary actress Jūratė Onaitytė embodies a nameless figure stuck in a time between the past and the future. As she tries to negate between her fear of the coming future and an idealization of the past, her present time becomes more and more unbearable.

At the basis of this performance lies the book Retrotopia by sociologist Zygmunt Bauman in which he describes the notion of a collective nostalgia for an imaginary golden past as Retrotopia – a utopia that is not placed in an unknown ideal future, rather in the known idealized past. This production is a visual and musical interpretation of the Bauman’s important insight about contemporary state of being.

Koncerto vieta: Marijampolės dramos teatras                                                                                                                  P. Armino g. 2, Marijampolė                                                                                                                                          Bilietų kaina renginio vietoje: 5 – 12 eurų

Bilietus parduoda BILIETAI LT. Daugiau informacijos www.bilietai.lt